čtvrtek 21. února 2013

Proč Indie?

Než budu pokračovat v popisování dalších událostí, tak bych chtěl ještě vysvětlit jednu důležitou věc. Dostal jsem vícekrát otázku, proč jsme si vybrali Indii. Moje reakce byla -Vždyť ani není potřeba nic vysvětlovat! Občas jsou mé reakce trochu impulzivní, tak jsme se pro jistotu nad touto otázkou důkladněji zamyslel. Níže tedy máte detailnější vysvětlení.

Historicky bylo mé první setkání s Indií asi na obrazovkách České televize, kde jsem sledoval jako pravidelný divák Willyho Foga a jeho cestu kolem světa. Myslím si, že většina z nás si tento seriál moc dobře pamatuje. Tím, že se tento seriál u nás začal vysílat těsně po revoluci, tak to pro všechny bylo hrozně zajímavé. Člověk po letech, kdy jsme mohli jet na dovolenou maximálně do východního Německa či k Balatonu, mohl v televizi vidět něco ze světa, i když tedy jen v kreslené formě, ale to nebyla žádná vada na kráse, vzhledem k mému tehdejšímu věku. S obdivem jsem koukal na Willyho Foga, jak cestuje vlaky, jezdí s Maharádžou na slonovi a provádí další zajímavosti. To byl tedy počátek :-)

Willy Fog a cesty kolem světa

Pokud mám shrnout, co nás tedy na Indii láká, tak jsou to památky, příroda, zvyky či jídlo. Viděl jsem spoustu zajímavých dokumentů, které mě oslovili. Zároveň jsem měl i spoustu diskuzí s lidmi, kteří Indii navštívili na delší dobu a nikdo mi nikdy neřekl nejezdi tam. Viděl jsem i spoustu zajímavých fotek památek či lidí z Indie. Na jednu stranu mi přijde zvláštní fotit lidi, ale na druhou stranu si člověk alespoň trochu dokáže představit, jak zde lidé žijou.

Nečum a ubal to!
Pokud mám psát o památkách, které mě zaujaly a chtěly bychom je navštívit, tak je to v první řadě Taj Mahal. Tento monumentální pomník, který zařazen do 7 divů světa je nádherný a svým způsobem magický. Spousta lidí na toto místo přichází při západu a vrací se sem druhý den při východu a užívají si tento gigantický pomník. Další historické památky, které bych chtěli navštívit jsou v městech Nové Díllí, Jaipur, Amritsar, pákistánské Lahore či vysokohorská Shimla.

Amritsar Golden Temle
Dalším bodem, proč jedeme do Indie, je příroda. Je zde spousta, civilizací nezdevastovaných míst a hodně národních parků, kde člověk může potkat tygry a slony, kteří žijou volně v přírodě. Na přírodu jsme si rezervovali 4-5 dní, tak to snad bude dostačující. Člověk si alespoň částečně odpočine od civilizace a to je jedna z dalších věcí, která nás tak láká.

Přiroda okolo městečka Shimla

Posledním neméně důležitým bodem na naší cestě je jídlo. Oba milujeme pikantní jídla pakistánské či indické kuchyně. Tyto pokrmy nabízejí spoustu zajímavých variant. Zároveň se však v jídle skrývá největší riziko a to různé druhy onemocnění jako např. žloutenka či střevní chřipka. Dle různých diskuzí by se člověk měl držet tří pravidel a to za 1. vybírat restaurace, kde vidíte do kuchyně., za 2. musí být vše tepelně upravené a za 3. jíst jen ovoce, které je možné vyloupnout z nějaké slupky. I přes stravovací možnosti se určitě budu těšit domů na svíčkovou se šesti :-)

Dlabanec :-)
Takže to jsou naše důvody pro cestu do Indie a pokud se někdo další zeptá, proč chceme jet do Indie, tak dostane link na tento článek.


Žádné komentáře:

Okomentovat