pondělí 25. února 2013

Víza

Podmínkou pro vstup do Indie je samozřejmě platné cestovní vízum. My jsme do poslední chvíle koketovali s myšlenkou, že do svých cest po Indii zahrneme i krátký výlet na území Pakistánu. Po prostudování diskuzí na netu jsme rozhodli, že navštívíme Pakistánské město Lahore, které leží přímo u Indických hranic. Z tohoto důvodu jsme si museli zažádat o Indické, tak i o Pakistánské vízum.

Uzavírání Indicko-Pakistánských hranic

Opět začala honba za informacemi, protože člověk, který žije v ČR a bojuje s úředním šimlem, tak chce být dostatečně připraven i na Indické či Pakistánské úřady. Dle stránek Indické ambasády jsou nutné následující věci pro získání víza-žádost vyplněná na internetu-ta musí být zároveň v tištěné formě, kopie letenky,2 pasové fotky a vzhledem k tomu, že jsme žádali o dvojí vstup z důvodu pakistánského výletu, tak bylo nutné i doložit plán cesty. Indická ambasáda přijímá žádosti každý den od 9:30 do 12:00. Je lepší tam přijít tak na desátou hodinu, abyste měli jistotu, že Vás stihnou odbavit, protože je tam lidí jako na Václaváku.

Po příchodu na ambasádu jsem se cítil jako v čekárně u lékaře. Pán z ambasády seděl v okénku a úsměvem přijímal žádosti. Byly i momenty, kdy při práci začal zpívat. No, vtipné to tedy bylo, dokud jsem nezjistil, že Indové uvádějí na svých stránkách spoustu zajímavých informací, ale ne vždy souhlasí s realitou. Takže jsem při této návštěvě zjistil, že pasové fotky nepotřebují, ale je nutné mít fotky rozměru 5x5 cm. Tak jsem vyrazil zpět do práce.

Následující den jsem vyrazil znovu se žádostí pro mě i pro přítelkyni. Žil jsem v domnění, že mě nemůže nic překvapit a opět jsem se mýlil. U okénka zpívajícího Inda jsem byl během pěti minut a pán mi vysvětlil, že nemám kopii pasu, a že nemůžu podávat žádost za Míšu. Následovala trochu škola, jak to chodí v Indii. Tam totiž nic nejde, ale zároveň jde všechno. Po dotazu na kopii pasu, jsem se ho zeptal, kde je nejbližší kopy centrum. Pán mi pověděl, že na Hradčanský. Chvíli na mě koukal, rozhlédl se po čekárně, kde nikdo nebyl a pas mi na své kopírce okopíroval. Zaplatil jsem 850 kč a podával jsem mu žádost Míši. Na to mi odvětil, že to nemůže přijmout, že nemám plnou moc. Třikrát se mě zeptal, zda je přítelkyně opravdu v práci a pak přijal i tuto druhou žádost o vízum. Bohužel tam chyběl podpis pod fotkou, která se na tento formulář lepí, tak další den musela i Míša vyrazit za poznáním Indické ambasády :-) Po týdnu jsme si víza vyzvedli. Víza je možno vyzvednou ve všední dny od 16:00 do 17:00.

O pár dní později jsme vyrazili na Pakistánské velvyslanectví. Díky informacím, která Míša nasosala na netu, jsme tentokrát byli připraveni na vše. Tudíž jsme měli: 2 pasové fotky(tentokrát to byly ty klasické), kopie letenek, plán cesty, žádost, potvrzení rezervace hotelu a potvrzení pracovního poměru od zaměstnavatele. Ambasáda na svých stránkách uvádí, že vyřízení víza trvá okolo 4 týdnů. My jsme tolik času neměli, tudíž jsme poslali pár dotazů emailem a do druhého dne jsme měli od pana Amira odpověď. Po příchodu na ambasádu nás překvapil milý zaměstnanec, který nám potvrdil, že máme vše v pořádku, akorát nás nechal vyplnit ještě jeden formulář, který je strojově čitelný. Žádost tam kromě nás podal jeden slušně oblečený pán, kterému toto vízum vystavili na počkání, ale my jsme ho nakonec dostali až druhý den, protože jsme přišli těsně před koncem hodin pro veřejnost. Bohužel tam s námi žádal ještě jeden pán, který to celé zdržoval, protože si ani na internetu nenašel, co vlastně potřebuje. Při podávání žádostí s námi jiný úředník vtipkoval o našem zaměstnání a recyklovaném papíru, na kterém byli žádosti vytištěné.

Takže nyní máme dvě platná víza v pasu a můžeme jet :-) Přišlo mi vtipné, že pakistánci Vás pošlou nejdříve na Indickou ambasádu, aby si pak mohli nacpat svůj štempl o dvě stránky před Indy. No, rivalita je tu dosti očividná :-)

Níže Vám uvádím všechny potřebné informace na jednotlivé ambasády(platné 25.2.2013):

Indie
Internetové stránky
Online žádost
Adresa
Otevřeno: žádost každý den 9:30-12:00; vyzvednutí každý den 16:00-17:00; je potřeba si pohlídat svátky
Dokumenty: žádost z internetu, plán cesty, kopie letenky, 2 fotky na víza(5x5 cm), kopie pasu
Cena: 850 Kč

Pakistán
Internetové stránky
Žádost o vízum
Strojově čitelná žádost-také nutné vyplnit
Adresa
Otevřeno: žádost i vyzvednutí každý den od 9:00 do 12:00
Dokumenty: 2 pasové fotky, vyplněná žádost a computer proforma, kopie letenky, plán cesty, kopie
pasu, potvrzení rezervace hotelu a potvrzení od zaměstnavatele.
Cena: 31 dolarů(ano, opravdu v dolarech.)

Žádné komentáře:

Okomentovat